Music was my first love…

Als ik een blog wil schrijven wil ik altijd eerst bepalen wat de titel gaat worden.  Nu had ik een paar blogs terug het idee om iedere titel de titel van een lied te laten zijn.  Op die manier wil ik mensen kennis laten maken met mijn liefde voor muziek.  Ik denk dat iedereen het nummer “music was my first love”  wel kent.  Het ik een ware klassieker.  Het nummer wordt ook nooit vervelend om te luisteren en kan op ieder moment van het jaar gespeeld worden.  Toch is er voor mij een periode gebonden aan de ware klassiekers. Ondanks dat ik de muziek erg mooi vind zet ik ze heel sporadisch op mijn Sony walkman. Daar staat op het moment veel rock pop country en folks muziek op.  Ow en een paar audioboeken maar dat is weer een ander verhaal.

I love music

Maar terug naar de klassiekers.  Zo aan het einde van het jaar worden de stembussen van radio 2 geopend en kan er een week lang gestemd worden. Als alle stemmen geteld zijn wordt de lijst der lijsten opgesteld en op 25 december om 12:00uur ’s middags start de top 2000 van radio 2. Echt gewoon heerlijk om naar te luisteren.  Van alles door elkaar en past het niet bij elkaar… Jammer dan. De lijst staat vast en het aftellen naar de nr 1 is begonnen.

Op het werk hebben we altijd radio 2 aan staan en dat maakt me dan ook zeer gelukkig wat muziek betreft. Die hebben ook niet alleen aan het einde van het jaar de top 2000 maar ook de 2000 favoriet van de persoon die op dat moment op bezoek is in de studio.

Bij ons thuis staat er eigenlijk ook altijd muziek op als de tv niet aan staat. Dat heeft helaas niet alleen met onze liefde voor muziek te maken. Nu hebben mijn vrouw en ik niet altijd dezelfde smaak. Ondanks dat onze smaken heel breed zijn. Dus soms luistert zij naar het ene en ik naar het andere. Vaak, als ik dan toch achter de computer zit, heb ik YouTube open staan. Ik hou van YouTube. Ik kijk ook niet alleen naar Clips en luister naar album muziek maar ik vind het super om naar de live flimpjes te kijken van verschillende artiesten

Vroeger gingen we ook nog wel eens naar een concert en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soms nog wel eens mis. Er zijn ook nog wat artiesten die ik graag eens live wil zien: Bryan Adams en Within Temptation zijn er 2 van. De muziek van Brian Adams is generatieloze rock. Die man kan op zijn leeftijd echt nog wel een goede show wegzetten. Heb thuis een concert op DVD en die is echt geweldig. Within Temptation, Sharon heeft gewoon een stem daar zeg je U tegen. We hebben al eens het geluk gehad haar solo te hebben gezien op Night of the proms. Daar zijn we toen heen geweest omdat Roxette er ook zou zijn. Mijn vrouw is groot fan van Roxette en dit was geloof ik een van de eerste keren dat Marie weer op het podium zou staan. Roxette is live ook erg goed, zijn ook wel eens naar een concert geweest maar helaas waren er groepen fans die het allemaal weer minder maken door zich zeer aso en opdringerig te gedragen. Verder zijn K’s Choice en de solo carrières van Sarah en Gert ook de moeite waard om naar toe te gaan.

muziek

Op het moment ben ik helemaal into country. Daar staat ook veel muziek van op mijn Sony walkman zoals ik al eerder zei. Ik luister nu veel naar indigo Girls, zac brown band. Brand Carlile, Dixie Chicks, Lady Antebellum, Thompson Square en nog een stel andere. Country is een genre apart. Ik vind dat het altijd een bepaalde vrolijkheid met zich mee brengt. Tuurlijk zijn er ook rustige en minder vrolijke nummers. Maar als ik aan country denk, denk ik aan uptempo en een Amerikaans accent. Dat laatste hoeft niet altijd zo te zijn maar het helpt wel. Neem nu het lied Devil went down to Georgia. Er zijn vele die het gezongen hebben maar het origineel van The Charlie Daniels band blijft toch de beste versie. Dat gevoel heb ik bij Jolene niet. Dolly Parton zingt het super. Maar de versie die Brandi Carlile op Cayamo 2013 neerzet vind ik beter. Maar natuurlijk is dat mijn mening. Er zijn vele die dat niet me me eens zijn.

Ik moet nu ineens aan Metallica denken. Die hebben op Blizzcon 2014 het sluitingsconcert gedaan. Ik was er helaas niet bij, Amerika is toch wel erg ver voor een concert, dus heb het gevolgd via een livestream en Wow… Dat was super. Ik heb echt genoten. Stel dat hun nog eens naar Nederland komen dan staan die ook op mijn lijstje. Net als toch nog wel vele andere.

Muziek… Ik kan echt niet zonder.

Dank je wel voor je interesse. Heb je nu echt een artiest waarvan je denkt. Daar moet je eens naar luisteren. Laat dan een berichtje achter. Muziek heb je nooit genoeg en ik luister naar bijna alles.

Mijn tip van vandaag voor jullie is:

keep-calm-and-love-music-301

10 thoughts on “Music was my first love…

  1. Haha wij hebben inderdaad niet altijd dezelfde smaak. Ik weet ook dat lang, lang geleden, toen ik je leerde kennen, je muziek kennis (in mijn ogen) erg beperkt was. Ben wat dat betreft wel blij dat ik je ogen en vooral je oren heb kunnen openen voor verschillende soorten artiesten.
    Country is niet echt zo zeer aan mij besteed, soms klinkt het een beetje te gemaakt “blij”. Zoals je weet luister ik graag naar pop, rock & hard rock. Ik heb twee keer Metallica live mogen meemaken. En inderdaad, ze zijn geweldig.
    Ik denk niet dat ik je echt nog wat aan kan prijzen, het meeste wat ik luister ken je en als ik wat nieuws tegenkom krijg je het gewoon weer op een USB stickie. Laatst wat muziek van Avenged Sevenfold tegen gekomen, dat klonk ook wel lekker. Ik heb het op de laptop, dus als je geïnteresseerd bent… 😉
    Wel leuk dat je weer wat actiever aan het bloggen bent nu :-*

    • Niet alleen in jouw ogen beperkt. Als ik nu terug kijk naar toen denk ik ook mensen kinderen wat kende ik toen weinig. Maar ik had ook geen benul hoe ik dat moest uitbreiden buiten het kopen van cd’s om.

      Avenged sevenfold. Klinkt grappig. Klinkt als een guild in world of warcraft Je mag het altijd overhuizen. Ben benieuwd.

  2. Ah ja, Lady Antebellum, en music was my first love? Mijn oom was daar helemaal pleitte van, ik moet eerlijk zeggen, dat ik het wel een beetje zat ben dat nummer, te vaak gehoord. Ik weet dat het gek klinkt, maar soms heb ik dat, en ineens dan moet het ook weer aan hoor don’t worry 😉

    Vroeger, een paar jaar terug nog maar, had ik altijd muziek aanstaan, tegenwoordig begin ik vaak in stilte, tot ik ga ruimen en huishouden, dan moet er wel een muziekje op staan, of als ik ga schilderen, dan zet ik de media player aan en kies uit mijn grote collectie van albums mijn mood van die dag of stijl die ik wil schilderen. Overal zit muziek in, zelfs in de stilte 😉

    • Helemaal met je eens. Ook in stilte zit muziek. Super mooi gezegd.

      Ik heb dat ook wel eens dat ik even genoeg heb van een artiest. Dan draai ik dat een hele tijd niet en op een gegeven moment ga ik het weer in de mix gooien. Heb ook van die momenten dat in alleen maar naar een bepaalde cd luister tot ik hem na een keer of 100 weer helemaal zat ben.

      Zit nu op het werk en ben nog alleen op de afdeling dus heb Luke Bryan op staan. Als mijn collega er weer is gaat radio 2 weer lekker aan en mag ik niet meer meezingen.

      Is het trouwens wel mogelijk om huishoudelijk werk in stilte te doen. Dat maakt het zo super saai!

Plaats een reactie